Проєкти

Якісний розвиток громадсько-активних шкіл: оцінка впливу міжнародних стандартів

Мета проекту - покращити якість діяльності громадсько-активних шкіл у країнах східної, центральної та північно-східної Європи, західної Європи, Росії та Азії шляхом впровадження міжнародних стандартів якості діяльності громадсько-активної школи та вимірювання їх впливу на розвиток громадсько-активної школи.

Проект підтримувався Фондом Чарльза Стюарта Мотта.

Тривалість проекту: лютий 2009р. – червень 2011р.

Проект реалізовувався Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» у партнерстві з:

  • Красноярською регіональною молодіжною громадською організацією Центр «Сотрудничество на местном уровне» (Росія)

  • Організацією “ContinYou” (Великобританія)

  • Організацією «Nova Skola» (Чеська Республіка)

  • Освітньою програмою «Раs сu Pas» (Молдова)

  • Чабою Лорінці, міжнародним консультантом, агенція GlobeEd Services (Угорщина, Канада)

  • Центром громадських діалогів та ініціатив (Вірменія)

  • Міжнародною асоціацією “Інтерактивні відкриті школи (Боснія та Герцеговина)

  • Асоціація організаційного розвитку консультантів (Чеська Республіка)

  • НГО “Навчання впродовж усього життя” (Казахстан)

Діяльність, передбачена проектом:

  1. Забезпечення інструментом самооцінювання (міжнародними стандартами для ГАШ) та стратегічною підтримкою консультантів, які мають значний досвід у розвитку ГАШ, з метою покращення якості діяльності ГАШ у країнах-учасницях Проекту;

  2. Міжнародне дослідження: збір інформації від 80 шкіл, які покажуть результати їх самооцінювання на початку процесу, а потім їх прогрес упродовж року після впровадження плану розвитку;

  3. Оцінювання впливу інструменту самооцінювання на діяльність громадсько-активної школи та розвиток громади.

Забезпечення інструментом самооцінювання (міжнародними стандартами для ГАШ) та стратегічною підтримкою консультантів буде досягнуто шляхом:

  • Перекладу міжнародних стандартів на національну мову;

  • Проведення регіональних тренінгів для фасилітаторів та шкіл-учасниць Проекту з метою підготовки до впровадження міжнародних стандартів у країнах-учасницях Проекту;

  • Проведення процесу самооцінювання мінімум на базі 80 шкіл (жовтень-листопад 2009 року);

  • Впровадження планів розвитку громадсько-активних шкіл;

  • Проведення другого процесу самооцінювання мінімум на базі 80 шкіл (квітень-травень 2010 року) з метою визначення якісних змін.

Збір інформації від 80 шкіл, які покажуть результати їх самооцінювання на початку процесу, а потім їх прогрес упродовж року після впровадження плану розвитку буде досягнуто шляхом:

  • Визначення даних, які потрібно зібрати з метою вимірювання покращень: даних, які показують результати самооцінювання та пріоритетні дії, що базуються на Плані розвитку;

  • Розробка публікації за результатами самооцінки, розміщення її на веб-сайт Проекту та веб-сайтах організацій-учасників Проекту;

  • Підтримка веб-сайту.

Оцінювання впливу інструменту самооцінювання на діяльність ГАШ та розвиток громади буде досягнуто шляхом:

  • Проведення зустрічей організацій-учасників Проекту: розробка дослідження та аналізу отриманої інформації;
  • Збір інформації;
  • Проведення заключної міжнародної конференції.

Учасники проекту в Україні:

  1. Борівське НВО «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок», Макарівський район, Київська область.

  2. Бродівська гімназія ім.І.Труша, м.Броди, Львівська область.

  3. Дібрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Миргородський район, Полтавська область.

  4. Дзвеняцьке НВО «загальноосвітня школа І-ІІ ст. – дитячий садок», Тетіївський район, Київська область.

  5. Добронадіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ст., Олександрійський район, Кіровоградська область.

  6. Донецька загальноосвітня школа №138.

  7. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с.Забороль, Луцький район, Волинська область.

  8. Новоганновська загальноосвітня школа І-ІІІ ст., Луганська область.

  9. Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №18 Полтавської міської ради Полтавської області.

  10. Розкішнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, Ставищенський район, Київська область.

Місія Всеукраїнського фонду "Крок за кроком":

  • сприяння втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій;
  • ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях;
  • залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.