Реалізується за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ).
2020–2022 рр.
Розвиток дошкільної освіти є одним із пріоритетних напрямів державної освітньої політики в Україні. Уряд України здійснив важливі ініціативи щодо реформування сектору дошкільної освіти, що знайшло відображення у Законі «Про освіту» (2017 р.) та оновленому в січні 2021 року Базовому компоненті дошкільної освіти.
Однак якість дошкільної освіти, а також система моніторингу та оцінки залишаються питаннями, що потребують конструктивних рішень, особливо у межах реформи децентралізації. Особливо гострими стають питання: єдиного розуміння якості дошкільної освіти, стандартів якості дошкільного середовища, вимог до підготовки педагогів та педагогічних стандартів.
Дитячий фонд ООН в Україні (ЮНІСЕФ) підтримує реформу дошкільної освіти. Так, у 2019 році було проведено дослідження «Критерії якості дошкільної освіти».
Основою дослідження стала методика ECERS — інструмент оцінювання якості програм дошкільної освіти для дітей віком від 2 до 5 років, зокрема: якості взаємодії між керівниками ЗДО і дітьми, персоналом і батьками, взаємодії між вихованцями освітнього закладу, сприйняття дітьми навчальних матеріалів, а також таких критеріїв, як простір ЗДО, співвідношення кількості дітей і вихователів та ін.
У 2020-2022 роках ЮНІСЕФ за підтримки Міністерства освіти і науки, спільно з Українським інститутом розвитку освіти підтримує поширення методики ECERS-3 шляхом проведення інформаційної компанії, розробки інформаційних матеріалів, нарощування потенціалу місцевих експертів, підтримки збору даних та їх аналізу, укладання звіту.
Інформаційна компанія
Міжнародні критерії якості дошкільної освіти та дослідження за методикою ECERS-3
Структура, зміст і використання методики ECERS-3 в закладах дошкільної освіти
Умеблювання й практики повсякденного догляду для дошкільнят за методикою ECERS-3
Мовлення, грамотність і види навчально-пізнавальної діяльності дошкільнят за методикою ECERS-3
Взаємодія в дитсадку під час освітнього процесу та структурування програми закладу дошкільної освіти за методикою ECERS-3
Підвищення доступності дошкільної освіти, професійне зростання педагогів та навчальні програми, засновані на сучасному підході до якісного дошкілля
Інформаційні матеріали
Ключові показники якості дошкільної освіти
У публікації представлено ключові показники, які забезпечують якість послуг і визначають місце освіти в широкому соціальному контексті. Представлена інформація співвідноситься з Міжнародними критеріями якості дошкільних освітніх програм та Міжнародною методикою оцінювання якості дошкільної освіти (ECERS).
Що таке якісна дошкільна освіта
У цій публікації представлено показники якості дошкільної освіти в розрізі щоденної діяльності дітей: гра, взаємодія, спілкування, формування життєвих та академічних навичок, безпека й все те, що забезпечує добробут і розвиток дитини.
Проведення дослідження
ЮНІСЕФ та Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» продовжуватимуть ініціативи спрямовані на створення безпечного інклюзивного середовища та сприяння позитивному ненасильницькому спілкуванню.
Корисні ресурси:
Проект «Розвиваємо інклюзивне освітнє середовище у дитячих садках Донецької і Луганської областей».
Проект «Підвищення якості дошкільної освіти в Україні».
Середовище, що належить дітям: порадник для педагогів закладів дошкільної освіти.
Підвищення якості дошкільної освіти та догляду за дітьми в Україні.
Дайте своїй дитині найкращий початок: створіть фундамент для якісного навчання.
Педагоги, які працюють з маленькими дітьми, змінюють життя.