ПРОЕКТ «ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ»
реалізується за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ)
липень 2019 – квітень 2020 р.
Протягом 2018-2019 років Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» проводив низку навчальних заходів для вихователів закладів дошкільної освіти, вчителів початкових класів і батьків з питань створення безпечного освітнього середовища, що є важливим чинником для забезпечення якісної освіти та благополуччя дітей, у тому числі дітей з особливими потребами. Це особливо важливо для сімей і педагогів, які проживають у Донецькій і Луганській областях і переживають наслідки збройного конфлікту.
«Розвиваємо інклюзивне освітнє середовище у дитячих садках Донецької і Луганської областей»
Середовище, що належить дітям: порадник для педагогів закладів дошкільної освіти
Запрошуємо Вас у подорож сторінками посібника
Водночас, заходи, ініційовані Міністерством освіти і науки України, демонструють велику увагу до питання якості дошкільної освіти. Створена робоча група, що працює над розробленням Концепції розвитку дошкільної освіти, складовою якої є забезпечення її якості. Разом із представниками ЮНІСФ, Всеукраїнський фонд «Крок за кроком» бере активну участь у роботі цієї групи.
Протягом січня-березня 2019р. ВФ «Крок за кроком» було проведене дослідження на основі показників якості дошкільної освіти - ECERS (EarlyChildhoodEnvironmentalRatingScales). Дослідження проводилося в рамках міжнародного дослідження, в якому взяло участь 11 країн. Дослідження передбачало опитування педагогів, батьків, студентів та управлінців щодо важливості пропонованих дослідженням 52-ох критеріїв якості дошкільної освіти. В Україні дослідження було підтримано Міністерством освіти і науки та ЮНІСЕФ.
Критерії якості дошкільної освіти. Звіт за результатами дослідження
У 2018 році Європейська комісія створила робочу групу, яка розробила Європейську рамку якості дошкільної освіти і рекомендувала її усім країнам-учасницям Європейського Союзу при розробленні державних освітніх політик.
Європейська рамка якості дошкільної освіти
У процесі реалізації проекту буде використано три основні документи: Європейська рамка якості, яка також використовується у процесі розроблення Концепції розвитку дошкільної освіти в Україні, та результати двох досліджень:
- Критерії якості дошкільної освіти: звіт за результатами дослідження в межах міжнародного проекту «Міжнародні критерії якості дошкільних освітніх програм» (ECERS)
- Підвищення якості дошкільної освіти та догляду за дітьми в Україні.
Враховуючи зазначене вище, є велика потреба у розробленні спільного бачення якості дошкільної освіти та посиленні поінформованості щодо показників якісної дошкільної освіти у всіх зацікавлених сторін.
Розробленні спільного бачення якості дошкільної освіти та посиленні поінформованості щодо показників якісної дошкільної освіти у всіх зацікавлених сторін та розвиток спроможностей всіх зацікавлених сторін щодо забезпечення якості дошкільної освіти є метою проекту.
Для забезпечення цієї потреби було вибрано два основні підходи:
- тренінг для майстер-тренерів – представників 25 областей, які за подальшої підтримки Міністерства освіти і науки поширюватимуть подібні тренінги в областях;
- підвищення поінформованості щодо показників якості дошкільної світи серед різних зацікавлених сторін.
Проектом передбачено такі основні результати:
- Підвищення поінформованості різних зацікавлених сторін щодо критерії якості відповідно до Європейської рамки якості дошкільної освіти та результатів дослідження (ECERS).
- Розвиток спроможностей педагогів, батьків, інших працівників закладів дошкільної освіти щодо забезпечення якості дошкільної освіти у Донецькій і Луганській областях.
Заходи проекту:
- Розробка інформаційно-навчальних матеріалів для управлінців, педагогів і батьків з питань якості дошкільної освіти (вебінари та інформаційні брошури).
Інформаційна брошура для батьків
Інформаційна брошура для педагогів
Інформаційна брошура для управлінців
Міжнародні ресурси
Дайте своїй дитині найкращий початок: створіть фундамент для якісного навчання
Педагоги, які працюють з маленькими дітьми, змінюють життя
Вкладайте у компетентних педагогів
Вебінари
"Перспективні форми дошкільної освіти в контексті дружності до дитини та ефективності використання бюджетних коштів в Україні"
ВебінарЄвропейська система якості освіти: дослідження і практика
Вебінар Законодавство України в сфері дошкільної освіти
Вебінар Середовище, що належить дітям
Вебінар Перспективні форми дошкільної освіти
Вебінар Убезпечені батьки = у безпеці діти
Вебінар Специфіка процесу формування у дітей навичок, орієнтованих на сталий розвиток
Вебінар Лідерство в дошкільному дитинстві: чи варто виховувати лідерство змалку?
Вебінар Як говорити з дітьми про коронавірус?
Вебінар Як і чим зайняти дитину під час карантину?
Запис та трансляція вебінарів стали можливі за сприяння онлайн-платформи "Центр Знань"
Проведення інформаційних заходів для 100 освітян у 25 областях – представників обласних Інститутів післядипломної педагогічної освіти, представників об`єднаних територіальних громад з питань якості дошкільної освіти.
Проведення конференції за участю міжнародних партнерів з метою обговорення питань забезпечення якості у дошкільній освіті на національному та міжнародному рівнях.
Тренінг для тренерів «Як ми розуміємо якість»
Мета заходу: розвинути спроможності 60-ти майстер тренерів з питань якості дошкільної освіти для подальшого проведення ними інформаційно-навчальних заходів, у тому числі у Донецькій і Луганській областях, у містах «дружніх до дитини» - центральної і західної України.
Тренінг для інструкторів, які працюватимуть з батьками «Як ми розуміємо якість»
Мета заходу: розвинути спроможності 30-ти інструкторів для підвищення рівня поінформованості батьків щодо показників якості дошкільної освіти у 30-ти закладах дошкільної освіти Донецької і Луганської областей.
Тренінги для команд закладів дошкільної освіти.
Мета заходу: Розвинути спроможності педагогів, батьків та інших працівників 30-ти закладів дошкільної освіти у Донецькій і Луганській областях щодо показників якості дошкільної освіти.