Проєкти

Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини

Ляльки та історії, які вони розповідають, − це інноваційний педагогічний метод, який дає змогу в комфортний і незагрозливий спосіб усувати упередження і дискримінаційну поведінку.

Методика «Лялька як персона:педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини» реалізується в рамках проекту «Створення інклюзивного безпечного середовища в навчальних закладах і громадах», що впроваджується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта та Фонду «Інститут Відкритого Суспільства».

Метою проекту «Створення інклюзивного безпечного середовища в навчальних закладах і громадах» є забезпечення підтримки дітям внутрішньо переміщених сімей дошкільного і молодшого шкільного віку шляхом використання методик «Кола друзів» і «Лялька як персонапедагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини» та реалізації міні-проектів, спрямованих на вирішення проблем місцевих громад з активним залученням самих громад.

Термін реалізації проекту: 01 листопада 2015р. – 29 грудня 2016р.

Завдання проекту: навчання методиці «Лялька як персонапедагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини» команд дошкільних навчальних закладів  Дніпропетровської, Запорізької, Київської, Луганської та Харківської областей (навчальна підготовка вихователів дошкільних навчальних закладів та викладачів (методистів) обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти) методиці використання ляльок-персон із метою подолання упередженості та розвитку розмаїття й інклюзії. Ляльки та історії, які вони розповідають, − це інноваційний педагогічний метод, який дає змогу в комфортний і незагрозливий спосіб усувати упередження і дискримінаційну поведінку. Ляльки допомагають долати ізольованість, підтримують тих, хто потерпає від неї; дають змогу кожній дитині відчути себе частиною колективу. Заняття з ляльками підвищують рівень участі дітей, розвивають навички активного слухання, спонукають вихователів приймати відповіді кожної дитини і надавати позитивний зворотний зв'язок.

Учасники проекту:

Очікуванні результати:

В результаті реалізації проекту очікуються наступні результати:

Кількісні результати:

  • 72 вихователі дошкільних навчальних закладів – учасників Проекту, використовуватимуть методику «Лялька як персона» з метою подолання упередженості, розвитку розмаїття й інклюзії, зміцненню емоційної грамотності та розширенню можливостей дітей дошкільного віку.
  • 10 викладачів (методистів) 5 обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти зможуть надавати додаткову методичну підтримку та поширювати методику «Лялька як персона» серед інших дошкільних навчальних закладів області.
  • 12 представників обласних/міських центрів психологічної служби зможуть надавати додаткову методичну підтримку та поширювати методику «Лялька як персона» серед інших дошкільних навчальних закладів області.
  • Результати проекту буде висвітлено під час національної конференції, що відбудеться в листопаді 2016 року, регіональних круглих столів, а також через веб-сайти Всеукраїнського фонду «Крок за кроком».
  • Видано посібник «Лялька як персона», а також успішні історії проекту (кейс-стаді).

Якісні результати:

  • Психологічно позитивне, безпечне та інклюзивне середовище буде створено в 11-ти дошкільних навчальних закладах, яке сприятиме терпимості, співчуттю і підвищить дитячу позитивну самооцінку та впевненість в собі.
  • Впевненість сімей внутрішньо переміщених осіб у вирішенні їх проблем і потреб разом з іншими членами громади.
  • Результати проекту будуть зібрані і поширені через обласні інститути післядипломної педагогічної освіти з метою поширення на інші області України.

Довготривалі результати:

  • Емоційна грамотність, усвідомлення інклюзивних цінностей, індивідуальних відмінностей дітей дошкільного віку і поваги до різноманітності.

Новини проекту:

Місія Всеукраїнського фонду "Крок за кроком":

  • сприяння втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій;
  • ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях;
  • залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.