Проект «Розвиваємо інклюзивну школу разом: партнерство загальноосвітнього та спеціального навчальних закладів» впроваджується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Фонду Відкритого суспільства.
Забезпечення рівного доступу до освіти для усіх дітей, в тому числі й для дітей з інвалідністю та дітей з особливими потребами у навчанні, є одним з основних завдань та необхідною умовою розвитку для будь-якого демократичного суспільства.
Мета проекту - розроблення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами на базі загальноосвітніх і дошкільних навчальних закладів шляхом розвитку партнерства цих закладів із спеціальними навчальними закладами.
Цілі проекту:
-
Розвинути професійні компетенції педагогів загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладів щодо розвитку інклюзивного навчального середовища шляхом проведення серії тренінгів і надання наставницької підтримки.
-
Розвиток інклюзивної моделі навчання на базі дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів на основі трансформаційного підходу шляхом проведення серії тренінгів для координаційних команд, використання «Індексу інклюзії» та надання міні-грантів за результатами розвитку трансформаційних планів.
-
Розроблення рекомендацій для Міністерства освіти і науки України щодо використання ресурсів спеціальних навчальних закладів у розвитку інклюзивної моделі освіти.
-
Поширення результатів проекту через видання посібника для директорів шкіл і посібника для викладачів вищих педагогічних навчальних закладів із питань впровадження курсу «Співпраця інклюзивних і спеціальних навчальних закладів».
Тривалість проекту: вересень 2012р. – квітень 2015р
Заходи проекту передбачають:
-
Тренінги для педагогів;
-
Тренінг для наставників;
-
Надання наставницької допомоги;
-
Видання посібника для педагогів;
-
Розроблення та впровадження навчального курсу та посібника для викладачів;
-
Тренінг для Координаційних груп з використання Індексу інклюзії;
-
Розроблення та підтримка трансформаційних планів розвитку;
-
Розроблення рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо механізмів співпраці із спеціальними навчальними закладами.
Очікувані результати:
-
Створення 9 моделей інклюзивної освіти на базі дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів із забезпеченням спеціальної підтримки дітям з особливими освітніми потребами та їх батькам.
-
Розроблення та підтримка впровадження 9 трансформаційних планів за результатами використання Індексу інклюзії.
-
Розроблення дистанційного курсу та навчально-методичного посібника «Співпраця інклюзивних і спеціальних навчальних закладів» для керівників і викладачів інститутів післядипломної педагогічної освіти.
-
Розроблення рекомендацій щодо механізмів залучення ресурсів спеціальних навчальних закладів у процесі розвитку інклюзивної освіти.
Партнери:
-
Міністерство освіти і науки України
-
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
-
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України
-
Науково-методичний центр інклюзивної освіти Інституту післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка
-
Обласні інститути післядипломної педагогічної освіти
-
Обласні управління освіти
-
Національна асамблея інвалідів України
-
Канадсько-український проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими освітніми потребами в Україні»
Список закладів освіти учасників проекту
Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №15 Білоцерківської міської ради Київської області
(станом на 01 вересня 2012 року)
№ |
ПІБ керівника |
Назва закладу, посада |
Контактна інформація |
|||
м. БІЛА ЦЕРКВА (Київська область) |
||||||
Слободянюк Наталія Григорівна |
Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15, директор |
|||||
Борисюк Ольга Дмитрівна
|
Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа № 19для дітей з інтелектуальною недостатністю, директор |
|||||
Цапенко Єлизавета Федорівна
|
Навчально-виховний комплекс садок-школа «Барвінок», директор
|
|||||
Остафійчук Тетяна Олексіївна
|
Спеціальна загальноосвітня школа - інтернат № 9 для дітей зі зниженим слухом м. Києва, директор |
|||||
Скрицький Володимир Аркадійович |
Загальноосвітня школа №233, директор |
|||||
Цибенко Микола Васильович
|
Спеціальна санаторна загальноосвітня школа-інтернат № 22для дітей із психоневрологічними захворюваннями, директор |
|||||
Різниченко Марина |
Дошкільний навчальний заклад №602, вихователь-методист |
|||||
Кононенко Ніна
|
Дошкільний навчальний заклад № 611 компенсуючого типу для дітей з вадами мови при збереженні слуху |
|||||
Хміль Ірина Андріївна
|
Львівська спеціалізована школа «Надія» з поглибленим вивченням предметів еколого-правового профілю, директор |
|||||
Банах Ольга Володимирівна |
Навчально виховний комплекс садок-школа «Дивосвіт», директор |
|||||
Витрикуш Наталія Михайлівна |
Дошкільний навчальний заклад «Барвінок», завідувач (в садочку спеціальні групи та загальноосвітні групи) |
|||||
Лозинський Володимир Євстахович |
Спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступеня «Довіра», директор |
|||||
Київська Валентина Володимирівна |
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 124, директор |
|||||
Гнатенко-Гончарова Наталія Миколаївна |
Комунальний заклад «Харківська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей з інтелектуальною недостатністю №3», директор |
|||||
Стрельникова Надія Іванівна |
Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №93 Харківської міської ради», завідувач |
|||||
Шейка Ірина Вікторівна
|
Комунальний заклад «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №240 комбінованого типу», завідувачка |