Місія Всеукраїнського
фонду "Крок за кроком"
сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій; ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях; залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.
Місія Фонду виконується шляхом реалізації програм:
Сайти проектів Фонду
Facebook
Тендерні оголошення

Створення модельних центрів інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами на базі загальноосвітніх навчальних закладів

За підтримки програми ТАСІС
„Розвиток організаційного партнерства” Європейської комісії

Термін реалізації (2003–2005рр.)

Мета проекту:Забезпечення прав дітей з особливими потребами на рівний доступ до якісної освіти: навчання разом із своїми однолітками та доступ до ресурсів місцевої громади, шляхом формування моделі інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами з подальшим поширенням кращого досвіду на базі створених ресурсно-тренінгових центрів інклюзивної освіти у загальноосвітній школі №15  м.Біла Церква та навчально-виховному комплексі „Малюк” м.Львів.

Виконавці: Всеукраїнський фонд „Крок за кроком” у партнерстві з Представництвом „Кожній дитині” в Україні та Міжнародною Асоціацією „Крок за кроком”, а також за підтримки київської та львівської влади.

У співпраці з:

  • Міністерство освіти і науки України
  • Інститут спеціальної педагогіки АПН України
  • Управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
  • Управління освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації
  • Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів
  • Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
  • Управління у справах сім’ї та молоді Київської обласної держадміністрації.
  • Управлінь у справах сім’ї та молоді  Львівської обласної держадміністрації.

Завдання проекту:

  • Професійний розвиток педагогів
  • Розвиток тренінгових центрів інклюзивної освіти
  • Зміцнення потенціалу НДО
  • Поширення кращих практик
  • Вдосконалення міжвідомчої співпраці

Цільова група проекту:

Основними отримувачами результатів проекту стали діти з особливими потребами, проте безпосередньо діяльність проекту була спрямована на:

  • вихователів дошкільних навчальних закладів
  • вчителів загальноосвітніх шкіл
  • асистентів вчителів загальноосвітніх шкіл
  • вихователів груп подовженого дня загальноосвітніх шкіл
  • адміністраторів загальноосвітніх навчальних закладів
  • соціальних працівників
  • батьків дітей з особливими потребами
  • представників місцевих органів управління освітою
  • представників батьківських  і громадські організації, що займаються питаннями освіти для дітей з особливими потребами
  • соціальні служби сім’ї і молоді
  • викладачі вищих навчальних закладів і інститутів післядипломної педагогічної освіти

Участь у проекті взяли:

  • Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15 м.Біла Церква
  • Навчально-виховний комплекс школа-дитячий садок „Малюк” м.Львів
  • Навчально-виховний комплекс „Перші кроки” № 26 м.Полтава
  • Навчально-виховний комплекс № 45 м.Полтава
  • Навчально-виховний комплекс „Берізка” смт Буча
  • Навчально-виховний комплекс „Паросток” м.Київ
  • Навчально-виховний комплекс „Барвінок” м.Київ
  • Дошкільний навчальний заклад № 792 м.Київ
  • Школа дитячий-садок „Перші кроки” м.Івано-Франківськ
  • Навчально-виховний комплекс „Якірець” м.Одеса
  • Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 95 м.Львів
  • Навчально-оздоровчий центр „Шанс” м.Біла Церква

Результати проекту:

  1. Створено ресурсно-тренінгові центри на базі загальноосвітньої школи №15 м.Біла Церква та навчально-виховного комплексу „Малюк” м.Львів для поширення кращих практик інклюзивної освіти на інші загальноосвітні заклади Київської та Львівської областей;
  2. Здійснено підготовку педагогічних працівників для роботи з дітьми з особливими потребами в умовах загальноосвітньої школи
  3. Забезпечено соціальний супровід сімей, в яких виховуються діти з особливими потребами
  4. Введено додаткові посади асистентів вчителів для роботи в інклюзивних класах
  5. Здійснено часткову реконструкцію школи для забезпечення фізичного доступу до ресурсів школи для дітей з важкими вадами розвитку
  6. Здійснено методично-науковий супровід реалізації моделі інклюзивної освіти
  7. Проведено дослідження впливу інклюзивної моделі освіти на розвиток дітей з особливими потребами
  8. Забезпечено стажування педагогічних працівників для ознайомлення з кращим європейським досвідом включення дітей з особливими потребами до загальноосвітніх класів
  9. Вдосконалено модель міжвідомчої співпраці органів місцевого самоврядування для ефективної реалізації інклюзивної моделі освіти
  10. Проведено  серію міжвідомчих семінарів для представників обласних та міських управлінь і відділів, що займаються питаннями опіки та піклування над дітьми та  питаннями освіти дітей з особливими потребами
  11. Поширено досвід на інші загальноосвітні заклади Київської та Львівської областей
Ім'я:
E-mail:
Ваше ім'я*:
Ваш E-mail*:
Організація:
Ваш телефон:
Тема листа*:
Зміст листа*: