Місія Всеукраїнського
фонду "Крок за кроком"
сприяти втіленню освітніх реформ з реалізації особистісно-орієнтованої, інклюзивної освітньої моделі з активним залученням сімей і громад, шляхом проведення тренінгів для освітян, батьків, представників громадських організацій; ініціювання та реалізації проектів, спрямованих на забезпечення рівного доступу до якісної освіти для усіх дітей, у тому числі дітей з особливими потребами, дітей – представників етнічних та національних меншин, сімей, які опинились у кризових ситуаціях; залучення сімей і громади до освітнього та управлінського процесів.
Місія Фонду виконується шляхом реалізації програм:
Сайти проектів Фонду
Facebook
Тендерні оголошення

Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації

Проект «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» реалізується Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та Фонду Відкритого Суспільства.

У 2019 році Міжнародний фонд «Відродження» та Фонд Відкритого Суспільства підтримали реалізацію проекту «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації», який спрямовано на дослідження ситуації з підготовки асистентів педагогів (вихователів та вчителів), які були б спроможні працювати в інклюзивному освітньому середовищі – середовищі, в якому можуть навчатися різні діти: діти з особливими освітніми потребами, діти-представники національних/етнічних меншин та ін. Діти, які у більшості міжнародних документів (ЮНЕСКО, Світовий Банк) відносяться до категорії дітей з особливими потребами.

Детальніше

У межах проекту «Інституалізація «універсального» асистента вчителя в Україні: дослідження умов для реалізації» представляємо рубрику Ким Є і Ким не Є асистент вчителя, яка пропонує ознайомлення з досвідом різних країн, які реалізують практику - асистент вчителя.

Австралія Велика Британія Чехія Канада Сербія Словаччина Сполучені Штати Америки

Міжнародний досвід практики ромських асистентів

Міжнародний вебінар Підтримка вразливих груп дітей та їхніх родин – Високий пріоритет порядку денного негайного реагування на кризу COVID-19 // Італія, Німеччина, Бельгія, та Україна

Наш діалог за темою, також триває на сторінці Фейсбук. Приєнуйтесь до обговорення!!!

Матеріали до теми

Австралія: підхід до визначення обов’язків асистента вчителя.

Асистент педагога у Словаччині.

Асистент вчителя у Сербії.

Асистент вчителя Сполучені Штати Америки.

Асистент вчителя Канада.

Асистент вчителя Сполучене Королівство Великої Британії.

Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах.

Асистент учителя в інклюзивному класі.

Асистент педагога. Основні ролі та завдання.

Навчальний курс «Професійна діяльності асистента вчителя в інклюзивному класі»: стартує програма та методичний супровід

Інклюзивний день.

Серія відеоматеріалів для педагогів, батьків, студентів, викладачів, тренерів, громадських діячів та інших зацікавлених осіб.

У 10-ти серіях представлено один день з життя дітей з особливими освітніми потребами, їхніх батьків, педагогів, друзів.

Сюжетні лінії фільмів перенесуть вас у різні куточки світу. Побут і освітній процес, стосунки й підтримуючі заходи, все, що забезпечує надійну основу для інклюзивної практики.

Висловлюємо щиру подяку закладам освіти міст Києва, Вінниці, Львова, смт. Біляївка Одеської області та батькам дітей з особливими освітніми потребами за можливість зйомки сюжетів для фільмів.

Всі матеріали розроблено Британською організацією «Мережа «Можливості для освіти». Українським партнером є Всеукраїнський фонд «Крок за кроком».

Матеріали можуть бути використані за умови зазначення наступного посилання

© Published by Enabling Education Network (EENET) www.eenet.org.uk

Фільм 1  «Початок дня. Готуємось до школи»

Кожна дитина має право на якісну, інклюзивну освіту.

Проблеми з участю дитини в освітньому процесі можуть розпочатись ще до того, як вона дістанеться подвір’я закладу освіти.

Від того, як розпочнеться день дитини, залежить  її настрій, самопочуття, відчуття приналежності та найголовніше її активна участь в освітній процесі разом із своїми однолітками.

У фільмі «Початок дня. Готуємось до школи», представлено ідеї як можна забезпечити хороший початок. Що важливо змінити батькам й педагогам, на що можуть вплинути ровесники.

Повний текст субтитрів 

Фильм 2 «Дорога до школи»

Дорога до школи, як і хороший початок дня є важливими для будь якої дитини, і особливо для дитини з інвалідністю. Не значні для нас перешкоди, такі як нерівність вулиці, канави або високі сходи, великі відстані та інші можуть суттєво вплинути на весь день дитини з особливими освітніми потребами. 

У фільмі «Дорога до школи» ми побачимо різні перешкоди, які зустрічаються на шляху дитини до школи. А також подумаємо разом над тим, що ми можемо змінити.

Повний текст субтитрів

Фільм 3 Діти приходять до школи

Кожного дня діти приходять до школи, але не для всіх ця подія дарує радість. Іноді прихід до галасливої, багатоманітної школи є стресом для дитини, який може впливати на цілий день.

Шкільні команди по всьому світу намагаються зробити прихід до школи бажаним для дитини, емоційно і фізично безпечним.

Повний текст субтитрів

Фільм 4 Підготовка до уроку

Кожна дитина вчиться у різний спосіб та з різною швидкістю. Педагоги гнучко реагують на різні потреби дітей в класі.

Ви зможете краще задовольнити потреби кожної дитини, якщо будете добре підготовлені до кожного уроку. Що ви можете зробити?  На це питання відповідають педагоги в цьому сюжеті.

Повний текст субтитрів

Фільм 5. Удосконалення освітнього середовища

Класні кімнати не завжди є доступним або ідеальним навчальним середовищем.

Часто вони бувають переповнені, можуть мати обмеження простору для пересування, або незручними для дітей.

У такому середовищі може бути важко вчитися, але є прості прийоми, за допомогою яких вчителі можуть покращити ситуацію.

Повний текст субтитрів

Фільм 6. Розуміння учнів та їхніх потреб

Інклюзивне навчання забезпечує щоденну участь кожної дитини в усіх видах діяльності, які відбуваються в класі, спортивній залі, їдальні, у просторі за межами класу, скрізь де перебуває дитина під час освітнього процесу. Завдання педагога полягає не лише у тому щоб викладати, але і у тому  щоб підтримувати зацікавленість, взаємодію, самореалізацію кожного учня. 

Повний текст субтитрів

Фільм 7. Викладання та навчання

В основі інклюзивного підходу лежить якісне викладання, що орієнтоване на учня як особистість. Одним з найбільших ресурсів школи – є учні. Вони самі є головними дійовими особами свого навчання. Роль вчителя – направляти їх у процесі навчання, викладали так, щоб учні відчували відповідальність за свою «роботу». 

Повний текст субтитрів

Фильм 8

Перерви дуже важливі для всіх, хто бере участь в інклюзивному навчанні – і для дітей, і для вчителів.

Під час перерви діти мають можливість відпочити, для вчителів перерва – це можливість перепочити або підготувати план та матеріали для наступного уроку. Перерва також важлива для того, щоб заводити друзів та розвивати соціальні навички.

Повний текст субтитрів

Фильм 9

З творчим підходом будь-які спортивні заходи можна адаптувати таким чином, щоб діти з інвалідністю та без неї могли разом грати в ігри та навчатися підтримувати одне одного як команда.

Повний текст субтитрів

Фильм 10

У багатьох країнах світу дітям часто дають домашнє завдання, яке доповнює вправи та навчання, що відбувалося у класі. Для деяких дітей домашня робота може створити проблеми. Що може зробити педагог для того щоб домашня робота стала доступною і цікавою?

Повний текст субтитрів

Ім'я:
E-mail:
Ваше ім'я*:
Ваш E-mail*:
Організація:
Ваш телефон:
Тема листа*:
Зміст листа*: